بیدار نیوز

رسانه ی فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی بیدار دزفول

بیدار نیوز

رسانه ی فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی بیدار دزفول

بایگانی

سخنان حجه الاسلام طحان در نشست فرهنگی

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ب.ظ

طحان
حجه الاسلام والمسلمین طحان در سخنان خود در نشست فرهنگی با موضوع پیوست فرهنگی تفرجگاههای دزفول در مرکز وارثین بیان داشتند که

در انجام کارفرهنگی ابتدا باید اهداف و تعابیرو برنامه های خودمان را روشن و مشخص کنیم که باعث جلوگیری از برداشت اشتباه شود . ادامه مطلب...


فرهنگ به نوعی ماحصل دین است.که دین یعنی باورها و عملکردها و جهان بینی و ایدئولوژی هاست.

لذا هم اقتصاد وهم سیاست و آموزش، فرهنگ می خواهد و هم شادی، فرهنگ می خواهد.

دین مخالف شادی نیست.

بلکه هم رویکردی ایجابی دارد و هم رویکردسلبی دارد، هم امر به معروف و هم نهی از منکردارد.

که متاسفانه در جامعه ی ما، شادی را کمتر در دین مشاهده کردیم که این مشکل از دینداران است که خوب معرفی نشده و دین فقط به مسجد  و حسینیه بسط داده اند.

برای مثال یک سری با یک گروه از طلاب  با خانواده ها رفتیم باغ فین کاشان، باتوجه به اینکه فضایی توریستی دارد، برخی از طلاب مخالف بودند و نیامدند. جالب است که  استاد اخلاق ایت الله حائری شیرازی را آنجا دیدیم. ایشان بعد از احوالپرسی، توصیه کردند که شما روحانیت هم  به این مکان ها بیایید.   


 اول باید دغدغه ی فرهنگی داشت                      

                                                                  

آن کسانی باید کار فرهنگی کنند که دغدغه ی فرهنگی داشته باشند. که مقام معظم رهبری فرمودند: بنده به دلیل دغدغه ی کار فرهنگی برخی شب ها خواب ندارم.

به نطر بنده، فضای پارک علی کله یک فرصت است نه تهدید. و اگر هم تهدید باشد آن را به فرصت تبدیل کنیم.

باید جوان ما ، دغدغه داشته باشد . برای مثال ، در زمان جنگ انفجار مسجد نجفیه که سیزده تن از بچه های بسیج یکجا شهید شدند، آن جوانان، آن موقع دغدغه ی دفاع و امنیت شهر و کشورشان را داشتند که در حین پست دادن به شهادت رسیدند والان هم نگاه کنید دزد یا دشمن آمده اعتقاد و افکار و دین و ایدئولوژی مارا می دزدد . پس کسی نیست که دغدغه دفاع داشته باشد و پست بدهد!؟؟

            

 ایده ی فرهنگی                                              

بعد از درد دین و درد فرهنگ، باید ایده و فکر فرهنگی باشد. مثلا الان از ما بپرسند با توجه به فضای پارک علی کله برنامه مان چیست؟ چه می کنید؟ ما چه برنامه ای داریم؟

ما در سال گذشته با گروهی از طلاب دغدغه مند آمدیم در فضای پارک علی کله طرح خودمان را به کمیسیون فرهنگی شورا دادیم بعد آمدیم با اولین قدم از طرحمان را با برپایی نماز جماعت شروع کردیم، چون نماز وظیفه ی اول دولت امام زمان(عج) است.نماز جماعت را در نقاط شلوغ، کنار گروه نجات غریق پارک ، هر شب با حضور برخی افراد جلسات قرائت قرآن مساجد و هیئت های شهر برگزار کردیم.

یک نکته اینکه مساجد ما با آن همه کار کردن و زحمت کشیدن و برنامه ریزی کردن برای این است که تا دیدیم جایی از پاکی اش بدور شد سریع مساجد وارد شود. چون ان الحسنات یذهبن السیئات.

در ضمن اگر ما درجهت امان ماندن خود و خانواده مان عقب نشینی کنیم ،شانه خالی کنیم و پارک را رها کنیم، ناخودآگاه فضای ضد فرهنگی پارک به بقیه شهر اثر می گذارد و از فضای شهر هم به خانواده مان اثر میگذارد.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۱
بیدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی