بیدار نیوز

رسانه ی فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی بیدار دزفول

بیدار نیوز

رسانه ی فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی بیدار دزفول

بایگانی

اعضای شورای فرهنگ عمومی دزفول با تاکید بر ضرورت تعریف پیوست فرهنگی برای مناطق گردشگری این شهرستان اعلام داشتند:برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات و معضلات ، منطقه گردشگری علی کله دزفول باید دارای پیوست فرهنگی باشد .

سیل اواخر فروردین ماه امسال اگر چه به ۶ پارک ساحلی دزفول خسارت فراوانی وارد کرد و موجب بسته شدن ۲ ماه به روی علاقه مندان شد اما فرصتی برای بازنگری در وضعیت فرهنگی و چاره اندیشی برای وضعیت نگران کننده اجتماعی و فرهنگی پارک های ساحلی دز به ویژه پارک ساحلی علی دزفول فراهم آورد. ادامه مطلب...

.
با گذشت چند روز از بازگشایی منطقه گردشگری علی کله دزفول شورای فرهنگ عمومی این شهرستان روز یکشنبه به منظور بررسی تدوین پیوست فرهنگی و اقدام شهرداری دزفول در این رابطه تشکیل جلسه داد.

امام جمعه دزفول در این نشست با انتقاد از تعریف نشدن پیوست فرهنگی برای این منطقه گردشگر پذیر به رغم تاکید صورت گرفته گفت:بر اساس مصوبه شورای فرهنگی عمومی شهرستان دزفول مقرر شد قبل از بازگشایی پارک ساحلی فضاسازی فرهنگی لازم برای اطلاع رسانی مناسب انجام شود .
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی مخالف بازگشایی پارک های ساحلی دزفول نیست ادامه داد:بوستان های ساحلی فرصت ها و تهدیدهایی به دنبال دارند ولی آنچه که در حال رخ دادن است تهدید فرهنگ و اعتقاد مردم است .
وی خاطر نشان کرد: میزان حساسیت مردم و مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی پایین آمده و مسائل فرهنگی موجود در جامعه به راحتی نادیده گرفته می شود .
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول بسنده کردن مسئولان فرهنگی به گزارش را مورد انتقاد قرار داد و افزود:دغدغه فرهنگی باید در مسئولان احیا شود ضمن اینکه واگذاری کارهای فرهنگی به پیمانکار ناشی از نگاه گزارشی به مسائل فرهنگی است .
حجت الاسلام قاضی خواست مردم را برخورد با ناهنجاری و ایجاد امنیت اخلاقی در ساحل رودخانه دز اعلام کرد و گفت: تاکید بر ضرورت پیوست فرهنگی پارک های ساحلی دزفول پاسخ به این دغدغه مردم است .
امام جمعه دزفول با اشاره به تاکید خود در خطبه های نمازجمعه بر ضرورت پیوست فرهنگی برای بازگشایی بوستان ساحلی علی کله دزفول ادامه داد: در حالی که بارها در خطبه های نمازجمعه و شورای فرهنگ عمومی مقدمه بازگشایی این پارک ساحلی تدوین پیوست فرهنگی اعلام شد ولی بی توجه به تدوین پیوست فرهنگی این تفرجگاه ساحلی بازگشایی شد.
وی خواستار تمکین همه مسئولان به مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان شد و تاکید کرد:پیوست فرهنگی باید جدی گرفته شود و نباید تنها به ارایه یک گزارش اکتفا کرد .

امام جمعه دزفول با تقدیر از زحمات شبانه روزی شهرداری دزفول برای بازسازی خسارت ناشی از سیل افزود: این تلاش ها باید به سمت هدایت فرهنگی انجام شود .
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول با اشاره به تاکید امام جمعه دزفول و شورای فرهنگ عمومی بر ضرورت پیوست فرهنگی برای بازگشایی پارکهای ساحلی دزفول از تلاش برای تدوین یک چشم انداز نسبت به پیوست فرهنگی این اماکن خبر داد و گفت: به منظور جمع بندی و تدوین پیوست فرهنگی برای پارک های ساحلی دزفول یک فراخوان ملی صورت گیرد .
علی توحیدی با اشاره به بازگشایی پارک ساحلی علی کله دزفول که بر اثر سیل دچار خسارت فراوان شده افزود: با توجه به فوریت در بازگشایی این پارک ساحلی و به دلیل اینکه تدوین پیوست فرهنگی نیازمند چند ماه زمان است نصب بنر و توزیع بروشور برای ایجاد فضاسازی مناسب فرهنگی در اختیار پیمانکار قرار داده شده است .
وی اظهار کرد: سیل اواخر فروردین ماه به نمازخانه پارک ساحلی آسیب جدی وارد کرده و با ترمیم این نمازخانه اقامه نماز در پارک برگزار می شود.
توحیدی با اشاره به وقوع برخی ناهنجاری ها در پارک ساحلی علی کله دزفول ادامه داد: باید علاوه بر ایجاد فضای فرهنگی در ساحل رودخانه ابزار قانونی برای برخورد با بر هم زنندگان امنیت اخلاقی مردم در ساحل رودخانه وجود داشته باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این جلسه از بازگشایی بوستان ساحلی علی کله بدون پیوست فرهنگی انتقاد کرد.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی شاملو فضای فرهنگی موجود در پارک های ساحلی دز را مورد اعتراض همشهریان دزفول دانست و افزود: خواست مردم فضای سالم مفرح است ولی چیزی که اجرا شده است نه سالم و نه مفرح است .

دزمهراب

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۳
بیدار

نظرات  (۲)

سلام
متن را ویرایش فرمایید.
توحیدی با اشاره به وقوع برخی ناهنجاری ها در پارک ساحلی علی کله دزفول ادامه داد: باید علاوه بر ایجاد فضای فرهنگی در ساحل رودخانه ابزار قانونی برای بر هم زنندگان امنیت اخلاقی مردم در ساحل رودخانه وجود داشته باشد.
که در سطر آخر برای برخورد برخورد نیامده است.
نکته ی بعد در ارجاعات سعی شود منبع در اول مطلب بیاید.
نکته ی بعد اگر عکس فردی که نقل قولش آمده بیاید بر مخاطب تاثیر بیشتری می گذارد.
پاسخ:
سلام، ضمن تشکر صمیمانه از شما دوست عزیز، ان شاالله استفاده میکنیم از پیشنهادات شما. و ممنونیم از راهنماییهاتون
تشکر از پاسخگوییتون یکی از اصول مخاطب مداری پاسخگویی و ارتباط دو طرفس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی